/ Reparaţii, reciclări şi DIY în stil scandinav

Acest proiect constă în amenajarea unei case foarte vechi, de peste 70 de ani, ce are o foarte mare valoare sentimentală pentru mine. Este vorba de casa bunicilor mei, pe care îi indrăgeam foarte mult, iar vizitele în familie făcute în această casă sunt cele mai frumoase amintiri pe care le am din copilărie. Acestea fiind spuse, am încercat să folosesc cât mai mult din mobilierul vechi, să-l repar, să-l consolidez, dar să-i păstrez aspectul de vechi, pentru farmecul aparte pe care îl emană. Tot în acest scop, o parte din vechile ferestre le-am folosit la interior pe post de rame de tablouri. 

Camera 1 - Dormitor de blogger




În această cameră am dorit o atmosferă relaxantă, în care să profit de spaţiul larg şi lumina plăcută dată de ferestrele mari. Masa rotundă împreună cu scaunul din lemn curbat, biblioteca, cutiile colantate cu bucăți de ziar, toate împreună creează atmosfera de "cameră de scriitor".

Tablou 1 - material textil pe cadru de lemn.
Tablou 2 - bucăţi de ziar lipite pe canvas
Vază - Sticlă de vin îmbrăcată în pânză cu sfoară la gât, flori din hârtie vopsite cu auriu
Cutie - colantată cu bucăţi de ziar
Etajere - lemnul de la vechile ferestre.
Textile şi corpuri de iluminat - Ikea.


Camera 2 - Living de fotograf



Pentru living, am ales o atmosferă ce inspiră, motivează, camera având şi funcţia de spaţiu de lucru. Nu am folosit televizor în această cameră, în schimb, am mers pe ideea de transpunere a spaţiului într-o lume departe de civilizaţie, undeva în zona ţărilor scandinave. Efectul este dat de vechile ferestre, poziţionate acum ca "noi ferestre", cu imagini către acea lume. Am susţinut idea de "explorator" şi cu fotografiile din diverse locuri ale lumii, expuse pe uşile dulapului. Când camera ocupă funcţia de living, şi se adună câţiva prieteni, cu siguranţă aceste fotografii vor stârni subiecte de conversaţie.

Tablouri - vechile rame de ferestre cu print dedesubt.
Cutii - colantate cu bucăţi de ziar.
Textile şi corpuri de iluminat - Ikea.



Camera 3 - Bucătărie de hipster



Bucătăria fiind mică, am ales să fac rafturile vizibile, ușor accesibile și...decorative! Este perfect adaptată pentru mâncăruri rapide, precum supe, paste, tacos, burgeri, salate, etc. Totul este la îndemână: ai luat din frigider, ai spălat, ai tocat, ai pus pe foc și înapoi la masă. În spatele cuptorului există o cămară, ce oferă un spațiu în plus pentru depozitare, în care se pot stoca mâncărurile ce nu necesită refrigerare, bunătățurile făcute atunci când ai avut timp sau orice nu ai loc sa depozitezi în bucătărie sau restul casei. Există și o zonă de spălat rufe, unde găsim mașina de spălat și patru coșuri pentru sortat hainele, cu un mic uscător de rufe.

Tabla neagra, textile, corp de iluminat, vase, cosuri - Ikea
Borcane pentru condimente - vopsite cu o banda neagra cu vopsea pentru creta.



Grădină pentru socializare



În grădină, accentul s-a pus pe socializare, elementul principal fiind o masă construită din vechea uşă de lemn. Ferit de văzul lumii, locul este ideal pentru discuţii lejere cu prietenii sau familia.

Masa - vechea uşă montată ca tăblia mesei, cu geam deasupra şi cadre metalice dedesubt.
Tabureţi - găleţi înfăşurate cu sfori de culori diferite : bej, alb şi negru.
Ghiveci - roţi de cauciuc reciclate.